Jeet Kune Do

Jab your way to victory!

HemVanliga frågorSökMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemLogga in

Dela

.wmv plug-ins för Sony Vegas Pro 8.0a

Gå ner 
FörfattareMeddelande
JeCa

JeCa

Antal inlägg : 128
Registreringsdatum : 08-03-07

.wmv plug-ins för Sony Vegas Pro 8.0a Empty
InläggRubrik: .wmv plug-ins för Sony Vegas Pro 8.0a   .wmv plug-ins för Sony Vegas Pro 8.0a Icon_minitimefre aug 08, 2008 12:21 pm

Så, de va en hel del vi lyckades spela in första tillfället, och när jag äntligen fick Vegas att fungera och har fått ordning på Sourcerecordern borde väl alla vara konverterade och säkrade inför förluster? Nej, det är faktiskt bara en enda som är fixad än, och inte ens den är ordentligt konverterad. Anledningen? Vegas oförmåga att spara i .wmv.

Så, jag har alltid haft lite problem med codecs på min dator. VirtualDub hade inte Mp4 tex, och vissa ljudcodecs funkar inte genom WMP. Det som däremot alltid funkat innan är att spara .wmv's genom WMM. Nu bytte jag då upp mig till Sony Vegas Pro 8.0a (den enda jag fick att fungera) och redigeringen gick helt ok om än lite trögt i början när vi bråkade om PAL DV's och upplösningar. Men när allt var klart skulle jag rendera filen som en .wmv, villket gick... Sämre. Jag får felmeddelandet "No templates support this media" och efter att ha försökt spara försvinner alternativet från listan. Om jag stänger ner programmet, startar upp Windows Movie Maker och startar upp Vegas igen kommer alternativet tillbaks men de fonns fortfarande inga templates, och jag får inte skapa min egen av nån anledning. Jag kollar Plug-in listan och märker att de inte finns nån plug-in för .wmv, medan .avi har en.

Nu har jag sökt runt på internet i drygt 3 timmar och börjar bli ordentligt trött på det. Flera tutorials har sagt att de går lika bra med Mpeg1 (2 verkar vara ok) men jag har inte Mpeg1 eller 2 heller. Har sett kanske 5 tutorials nu, men i alla verkar samtliga plugins finnas innan, och 45minuters sökande efter nedladdningsbara plugins har inte gett mig mer än två adwares.

Känns som vartenda litet problem jag löser skapar ett nytt, men om detta löses borde de vara det sista, varför jag tappat tålamodet lite. Jag skriver mest detta för att förklara varför det inte verkar hända så mycket trots att vi spelar in en hel del. Men all hjälp skulle va grymt uppskattad. Det jag skulle kunna behöva är:
Om någon har Vegas på sin dator, och i fall de har plugins till .wmv eller Mpeg
Om någon helt enkelt vet hur det kan lösas
Om någon vet nåt bra techforum man kan söka på, där det inte finns tre topics med samma fråga utan att någon har svarat på den (jag HAR hittat många med mitt problem, men inte en lösning)
Om någon har en bra download att redirecta till, som de själva vet funkar (jag har hittat en hel del som inte gör det)
Om någon vet ett annat bra Redigeringsprogram som inte är Premiere och som låter än välja upplösning själv.

Jag kommer vara borta över helgen, men ska försöka fixa detta direkt när jag kommer hem, får försöka förhindra att TF2 uppdateras innan allt är extraherat om det kommer någon uppdatering.
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil

.wmv plug-ins för Sony Vegas Pro 8.0a
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Jeet Kune Do :: Forumet :: Slumpmässigt!-
Hoppa till: