Jeet Kune Do

Jab your way to victory!

HemVanliga frågorSökMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemLogga in

Dela

Göra filmer...

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Sadreas

Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 25

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimelör apr 05, 2008 1:36 pm

Tidigare idag gjorde vi en liten film(The dispenser Prototype). Jag tyckte att det här var kul att göra och tycker att det skulle vara kul att göra en eller flera mer filmer, det är bara att om ni också skulle tycka det var kul att göra fler filmer är det bara att kontackta mig eller skriva i den här tråden så kan vi planera nåt. Om ni har någån ide om en film vi kan göra så är det bara att posta den. vi behöver alltså skådisar och nån som kan filma.
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Defur
Admin
Defur

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimelör apr 05, 2008 4:41 pm

Jag har faktiskt en idé om att vi skulle kunna göra en Machinima om duel grejen.

Först får man se den röda stila och döda massor av spioner
sen typiskt cowboy stil möts den blåa den röda möts up på A ( som en bar ) sen kollar de på varandra och den ena utmanar den andra genom att säga typ "OH MAH GAWD, YOUR SO FUCKING ON A CLASSIC COWBOY DUEL I CHALLANGE YOOOOOUUUU" samtidigt som han spazzar som en idiot och den andra säger helt lugnt "very well. We shall meet on the top of the tower in C, dawn time." sen får man se lite galna tränings sätt för den blåa spionen, ( kanske går att göra i Gmod? ) och sen möter han väll upp med en Medic som förklarar reglerna med klip när han förklarar ( kanske den där musiken de brukar ha när de föklarar saker i Naruto skulle passa Surprised )
Exempel: For a classic cowboy duel youll need a Judge ( visar en Medic som spazzar ) and two duelers ( sen visar man två spioner lite brevid medicen som också spazzar ) youll also need to capture either Capture Point Alpha, or Beta ( visar pointsen ). You'll also empty your gun untill you have one bullet. Then you will need to have 25HP or les- ( avbryter den blåa spionen ) " wtf is an HP!? You're talking like this a game man" sen svarar medicen med "But-" fast blir avbruten med "You're so imature. I'm out of here. Nerdiest ref I've ever heard of, a game, pff. What's he talking about, I have never taking something like this so seriously..." After han typ säger att han är omogen vänder han sig om och går ivägoch kameran vänder sig om för att see att han går iväg medans hans röst försvinner ju längre bort han går. Sen när han går runt ett hörn så han försvinner kollar kameran tillbaka till medicen som suckar och säger "Ah, what a fucking noob".

Sen kommer "A few map rounds later" med svart bakrund så får man se han ta sig till tornet med Medicen och den röda spionen redan redo ( kameran bör typ följa han bakom axeln ) med några roliga tankar typ: " Hmm I wonder what I ate last night, I think it's was uh... Oh well at least it wasn't that bad from what I can remember, maybe i ate at mcdonalds.." Sen visar den att han är halvägs upp från typ Sidan av tornet sen tillbaka till hans tankar då man hör Bananphone låten. Sen klips kameran till ovanför ( lite bakom medicen ) så man får en bra vy över toppen av tornet. Den röda Spionen vänder sig om när han ser den blåa och säger
"I never thought you would have the guts to come here" sen svarar den blåa
"well uh you don't have to worry about guts since your guts will be flying out here on the floor when I'm done with you!!!111"
"Oh really, well have to see about that"
"YEA WE WILL"

Sen avbryter medicen med "Enough! Get into positions" Spionerna ställer sig i position "3,2,1 Begin!" de springer runt ett varv så att de hamnar på olika sidor de startade på sen skjuter den röda den blåa och då är det tags för dramatisk känsla.
När den blåa blir skjuten så blir bilden svart vitt ( slo-mo ) så kommer den där musiken från Saturday Night Live's "Dear Sister" Mmh what you sayyy...

Här har jag två alternativ

1. Och så tänker han ( med eko i bakrunden medan han faller ) "Is this really the end? I have so much that I need to do before I die, like go to disney land, make a full backflip and dont land on my neck, making a succesefull copy of Leeroy Jenkins..." sen när han är halvvägs genom luften så blir det tillbaka tioll normalt ( och ha kamera vinkeln så att man inte ser när kroppen landar på marken, sen hör man "Oh yeah I ate that green cheeseburger at mcdonalds!" som en sista tanke. Och sen blir bilden svart och det blir liten eftertext Razz

2. Efter han är halvägs igenom luften blir det vanligt igen ( samma sak med kamera vinkeln ), så här man kroppen landa och att den röda spionen säger "Told you so" och sen att man ser medicen gå in i stora A samtidigt som medicen säger "Freakin finaly!" sen får man se att den blåa spionen respawnar i spawn "Hey that was bullshit, I want a rematch!" sen blir bilden svart och eftertexterna rullar.

BTW tog mig typ 30 min att skriva detta tror jag xD

Vilka jag hade tänkt mig som röstskådespelare ( vi bör spela in ljudet efteråt så man slipper den där tal ikonen på något sätt [man kanske kan ta bort den med ett consol kommando?] )
Blå spion: Shadow
Röd Spion: JeCa/Daffy
Medic: Jag xD
Användarens profil http://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimesön apr 06, 2008 12:32 am

Det låter riktigt coolt och jag tror att jag skulle kunna filma om jag lär mig lite om det. Lägger man olika kameravinklar så kandet se skillat ut, kanske Youtube material Very Happy.
Användarens profil
Defur
Admin
Defur

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimesön apr 06, 2008 2:09 am

Sadreas skrev:
Det låter riktigt coolt och jag tror att jag skulle kunna filma om jag lär mig lite om det. Lägger man olika kameravinklar så kandet se skillat ut, kanske Youtube material Very Happy.
Tack för posetiv respons xD

Jag har också hört att om man har 50% inzoomat ( eller kanske var mindre/mer ) så ser det bättre ut, men jag vet inte.
Surprised

Vi skulle ju också kunna editera det I Sony Vega så det ser extra profitionellt ut ( Se Litfuse's filmer exempel: Ignus Solus ).
Very Happy
Shadow

Shadow

Antal inlägg : 314

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimesön apr 06, 2008 2:37 am

Tjenare vi gjorde igår en litten film deta är utan redigering eller nått så ni får komma med förslag
Användarens profil
Sadreas

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimesön apr 06, 2008 3:13 am

Sorry För det där, (jag var scouten) jag var lite trög men jag fattade inte att jag hade Intelen.
Användarens profil
Defur
Admin
Defur

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimesön apr 06, 2008 3:52 am

Sadreas skrev:
Sorry För det där, (jag var scouten) jag var lite trög men jag fattade inte att jag hade Intelen.
Det gör inget xD
Det var ändå bara en prov grej så vi kan göra om allt :]
Daffy

Daffy

Antal inlägg : 94

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimetor apr 10, 2008 6:44 am

Låter bra. Min personliga årsikt är endå att vi ska ha en sniper som domare istället för en medic, tycker det passar bättre till temat.
Användarens profil
Defur
Admin
Defur

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimetor apr 10, 2008 8:08 am

Daffy skrev:
Låter bra. Min personliga årsikt är endå att vi ska ha en sniper som domare istället för en medic, tycker det passar bättre till temat.
Hmm, vi kan pröva Surprised
Sadreas

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimetor apr 10, 2008 9:20 am

Jag har en idé, ett gäng med fyra olika personer blir jagade igenom olika banor av tre spys och så blir det ite predator likande. Och alla i teamet dör på olika sät utom en sista demoman som spränger sig tillsammans med spysarna.
Användarens profil
Defur
Admin
Defur

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimetor apr 10, 2008 11:31 am

Sadreas skrev:
Jag har en idé, ett gäng med fyra olika personer blir jagade igenom olika banor av tre spys och så blir det ite predator likande. Och alla i teamet dör på olika sät utom en sista demoman som spränger sig tillsammans med spysarna.
Faktiskt ganska ok idé xD
Skulle du kunna tänka dig några repliker?
( Demomanen skulle kunna vara den där typiska skrikiga personen xD )

Sen måste vi ju genomföra min idé också Surprised
Sadreas

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimetor apr 10, 2008 11:54 am

Självklart din idé först, den kom ju först.
Användarens profil
Defur
Admin
Defur

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimetor apr 10, 2008 12:40 pm

Sadreas skrev:
Självklart din idé först, den kom ju först.
YEY Very Happy
Sadreas

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimetor apr 10, 2008 1:05 pm

asså i hörnet under vart man dimper ner på 2fort tänkte jag att demomannen kan stå, riggad med stickies och säger:Damn they got me. sedan zoomar det in på hans ansikte och så hör amn(typ berättar röst) there are times in a mans life that he got a choice to sacrifice himself to save another. och så skriker demomannen: Im taking you with me bitches! så decloakar spysen och så sprängs demomannen och spysen sen kommer eftertexterna.
Användarens profil
Sadreas

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimetor apr 10, 2008 1:15 pm

tycker även att en i gänget är Heavy och en sniper
snipern lyckas döda en av spysen
sista i gänget skulle helst vara en tjej men det finns det ju ingen så den är öppern för förslag
Användarens profil
Defur
Admin
Defur

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimelör apr 12, 2008 1:56 am

Sadreas skrev:
tycker även att en i gänget är Heavy och en sniper
snipern lyckas döda en av spysen
sista i gänget skulle helst vara en tjej men det finns det ju ingen så den är öppern för förslag
Faktiskt så finns den en Tjej scout på fpsbana sidan.
Men vi har ingen tjej i våran klan. xD
Defur
Admin
Defur

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimelör apr 12, 2008 1:58 am

AMEN FÖR I HELVETE.

Ni har läst min ide eller hur?

Kolla den här videon som kom ut för typ en timma sen.

https://www.youtube.com/watch?v=1eOmhQsp8T4
https://www.youtube.com/watch?v=3t1NhajPhG0

Är det inte bara så jävla typiskt?
ARILD

ARILD

Antal inlägg : 200
Ålder : 29

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimelör apr 12, 2008 8:26 am

Defur skrev:
AMEN FÖR I HELVETE.

Ni har läst min ide eller hur?

Kolla den här videon som kom ut för typ en timma sen.

https://www.youtube.com/watch?v=1eOmhQsp8T4
https://www.youtube.com/watch?v=3t1NhajPhG0

Är det inte bara så jävla typiskt?

Den var jo ganske bra da Razz
Användarens profil http://www.jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimelör apr 26, 2008 12:48 pm

Kom med nya ideer... eller ska vi köra på min ide? (predator lookalike)
Användarens profil
Defur
Admin
Defur

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimelör apr 26, 2008 1:13 pm

Sadreas skrev:
Kom med nya ideer... eller ska vi köra på min ide? (predator lookalike)
Jag vill göra min idé ändå
:[
Sadreas

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitimeons maj 07, 2008 11:34 am

We can do that, tider?
Användarens profil
Sponsored content

Göra filmer... Empty
InläggRubrik: Sv: Göra filmer...   Göra filmer... Icon_minitime

Göra filmer...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Jeet Kune Do :: Forumet :: Slumpmässigt!-