Jeet Kune Do
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Jeet Kune Do

Jab your way to victory!
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 En annan filmidé - JKD musikvideo

Gå ner 
4 posters

Är detta värt att satsa på?
JA!
En annan filmidé - JKD musikvideo Vote_lcap82%En annan filmidé - JKD musikvideo Vote_rcap
 82% [ 9 ]
För svårt/kommer aldrig att funka
En annan filmidé - JKD musikvideo Vote_lcap0%En annan filmidé - JKD musikvideo Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Löjlig idé
En annan filmidé - JKD musikvideo Vote_lcap9%En annan filmidé - JKD musikvideo Vote_rcap
 9% [ 1 ]
Om jag slipper anstränga mig (>>)
En annan filmidé - JKD musikvideo Vote_lcap9%En annan filmidé - JKD musikvideo Vote_rcap
 9% [ 1 ]
Totalt antal röster : 11
 

FörfattareMeddelande
JeCa

JeCa


Antal inlägg : 128
Registreringsdatum : 08-03-07

En annan filmidé - JKD musikvideo Empty
InläggRubrik: En annan filmidé - JKD musikvideo   En annan filmidé - JKD musikvideo Icon_minitimeons maj 07, 2008 1:54 pm

Så jag fick idén till det här helt slumpmässigt när jag inte kunde somna igår kväll. Tenacious D's "Break In the City" rullade i järnan och helt plötsligt kom en textrad upp, sen en till osv. Tanken är att göra en sorts musikvideo baserad på den låten med klip från spelet och referenser till spelarna i JKD i texten. Jag slänger upp ett utkast här, men det kommer vara Subject for Change, och alla synpunkter är välkomna. Namnen är också slumpade, och bör anpassas till de som spelar olika klasser. Btw, en video till de som inte hört låten finns Här.

The point's up ahed
The blues'll mourn their dead
We're going to cap that last point.
Lavandor's rocking as a pyro (ser Lavandor bränna nån scout)
Backed upp by Fluke as Scout (scouten kommer in).
But look ahead, no, a Sentry Gun. (står en sentry på bron bakom vagnarna på badlands, eller nåt)

Stay back here,
Charge the krietz,
we're bringing up the Demo's (ah, ni fattar nog vad som händer)

JKD...
You're on a spree...
Cap the Point! (och där tar vi mittpunkten på Badlands, varje vers tas en ny punkt)

Our Heavy is here
With a Medic at his rear
Daffy brings the guns
And Defur'll keep em rolling
There's nothing here stopping the two of them. (Den här delen är fortfarande inte så bra, men den borde va om våran heavy+medic comba IMO)

Flax is jumpin up
To the second last point
He's crittin of the Stickies (ligger stickies på spiralen som soldiern skjuter iväg med en raket i luften innan han landar)

(Visa några korta ägningar under solot som inte syns i videon, men finns på originallåten)

JKD...
You're on a Spree...
Cap the Point! (Här tas punkten snabbt och hela laget samlas i deras bas där man kan se sista pungten genom plexiglaset)

Heavy Defense on the last point,
that's what we all were afraid to see.
Here they come... (massa blåa kommer)
Krush 'em down! (massa blåa dör, kommer ta längre tid)
Cap the Point!
Cap the Point!
Cap the Point! (general carnage, men till sist kommer en ensam scout att plinga sista punkten precis som man sjunger Point! sista gången och låten tar slut.


Så, det skulle kunna bli antingen väldigt bra/kul eller helt värdelöst. Första problemet är att texten inte är så genomtänkt, men det borde gå att fixa lätt. Andra problemet är att man behöver musiken utan text till låten för att kunna sjunga in text själv. Tredje problemet är den enorma mängd klippning som nog skulle få oss att tröttna på det flera gånger innan det är klart, och slutligen har vi ingen aning om hur det kommer bli.

Skulle ändå kunna bli GRYMT kul om vi lyckades få till det, så jag lägger up en poll. Rösta på, kom med kritik. Gör vad man brukar göra på form Wink


Senast ändrad av JeCa den fre maj 09, 2008 12:10 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

En annan filmidé - JKD musikvideo Empty
InläggRubrik: Sv: En annan filmidé - JKD musikvideo   En annan filmidé - JKD musikvideo Icon_minitimeons maj 07, 2008 2:05 pm

Faktiskt så är vi i en sån situation där vi kan okstavlien satsa på vad v vil.
Vi har ingen press från något eller någon så det här skulle vara ett roligt procject.

Det ända jag har lite problem med är namnen i meningarna, jag känner nästan alla i klanen och deras kapaciteter. Men det kan säkrt fixas om det är så, eller? o:

Typ:
Lavandor/Flax ( han håller alltid på att tjata om hur bra pyron är jämt och ständigt xD )
Fluke/Scarfire ( fast man kanske säger Scar i låten? )
Flax/Lavandor

Bara lite förslag som sagt =P
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

En annan filmidé - JKD musikvideo Empty
InläggRubrik: Sv: En annan filmidé - JKD musikvideo   En annan filmidé - JKD musikvideo Icon_minitimetor maj 08, 2008 4:12 am

Bra idé i say no more
Till överst på sidan Gå ner
JeCa

JeCa


Antal inlägg : 128
Registreringsdatum : 08-03-07

En annan filmidé - JKD musikvideo Empty
InläggRubrik: Sv: En annan filmidé - JKD musikvideo   En annan filmidé - JKD musikvideo Icon_minitimefre maj 09, 2008 12:15 am

Defur skrev:
Faktiskt så är vi i en sån situation där vi kan okstavlien satsa på vad v vil.
Vi har ingen press från något eller någon så det här skulle vara ett roligt procject.

Det ända jag har lite problem med är namnen i meningarna, jag känner nästan alla i klanen och deras kapaciteter. Men det kan säkrt fixas om det är så, eller? o:

Typ:
Lavandor/Flax ( han håller alltid på att tjata om hur bra pyron är jämt och ständigt xD )
Fluke/Scarfire ( fast man kanske säger Scar i låten? )
Flax/Lavandor

Bara lite förslag som sagt =P

Joo, problemet är ju att man inte kan få in så många namn alls, så jag bara plockade ett par på måfå. Tanken är att de namn som inte nämns ändå skulle kunna synas i videon (jag skulle gärna köra demoen tex). Men du kan ju laget bättre, så du får gärna ändra texten själv om du kommer på något bra.

Och tack för alla röster, nu behöver vi bara höra lite ord också Wink.
Till överst på sidan Gå ner
Seymour




Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 08-05-01

En annan filmidé - JKD musikvideo Empty
InläggRubrik: Sv: En annan filmidé - JKD musikvideo   En annan filmidé - JKD musikvideo Icon_minitimelör maj 10, 2008 3:35 am

"And here comes Seymourr the spy! he makes the player go cry!"
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

En annan filmidé - JKD musikvideo Empty
InläggRubrik: Sv: En annan filmidé - JKD musikvideo   En annan filmidé - JKD musikvideo Icon_minitimelör maj 10, 2008 4:40 am

Seymour skrev:
"And here comes Seymourr the spy! he makes the player go cry!"
Vart hade du tänkt att den skulle passa in?
BTW så har jag aldrig sett dig spela Spy ens xD
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sponsored content





En annan filmidé - JKD musikvideo Empty
InläggRubrik: Sv: En annan filmidé - JKD musikvideo   En annan filmidé - JKD musikvideo Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
En annan filmidé - JKD musikvideo
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Jeet Kune Do :: Forumet :: Slumpmässigt!-
Hoppa till: