Jeet Kune Do
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Jeet Kune Do

Jab your way to victory!
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 TF2 banor!!!!!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Daffy

Daffy


Antal inlägg : 94
Registreringsdatum : 08-03-07

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimeons jun 18, 2008 1:23 pm

Vad måste man installera för att kunna gör egna TF2 banor?
Till överst på sidan Gå ner
Shadow

Shadow


Antal inlägg : 314
Registreringsdatum : 08-03-07

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimeons jun 18, 2008 3:17 pm

Det finns en grej inne på tools i steam. som heter Source SDK starta den sen längst ner på den grejen som kommer upp ska du lägga in orange box och sen Team fortress 2 sen klickar du på hammer högst upp sen kan du bara göra efter denna tutorial det är en Basic eller så kan du läsa här http://developer.valvesoftware.com/wiki/Team_Fortress_2_Level_Creation Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Daffy

Daffy


Antal inlägg : 94
Registreringsdatum : 08-03-07

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimetor jun 19, 2008 6:15 am

Tack! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Shadow

Shadow


Antal inlägg : 314
Registreringsdatum : 08-03-07

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimetor jun 19, 2008 6:27 am

np Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimetor jun 19, 2008 3:07 pm

Eyyy shadow vem lärde dig? heh lärde och lärde, jaja jag sa lite grejs iallafall
Till överst på sidan Gå ner
Shadow

Shadow


Antal inlägg : 314
Registreringsdatum : 08-03-07

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimelör jun 21, 2008 9:48 am

Uh, jag lärde mej genom att läsa på sidan jag länka och lite från youtube Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimesön jun 22, 2008 12:46 am

ahh men jag sa ju lite iallfall det med texturez? Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Shadow

Shadow


Antal inlägg : 314
Registreringsdatum : 08-03-07

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimesön jun 22, 2008 7:21 am

jadå Razz
Till överst på sidan Gå ner
JeCa

JeCa


Antal inlägg : 128
Registreringsdatum : 08-03-07

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimemån jun 23, 2008 1:50 pm

Hmm, har ett litet problem här tror jag...

Allting funkar bra så långt (har inte testat entities eller props än, bara kört en liten stund) men jag kan inte få textures på blocken i kameran. Helt enkelt ser jag en wireframe i kamerafönstret precis som jag gör i gridfönstren (Och min kamera är uppe till vänster, inte nere till vänster som för honom). Jag har försökt ändra textures, applicera texture till current selection och liknande, men fattar inte vad som behöver göras. Kanske behöver jag bara testa lite mer, men skulle ändå vara sjysst om någon snabbt kunde säga vad jag behöver göra.

EDIT: Hittade det efter 2 min, behövde ändra från wireframe till textured Polygons under Views-menyn. Tack för tutorialen, kul att ha ett till program att leka runt i.
Till överst på sidan Gå ner
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimemån jun 23, 2008 3:02 pm

Hmm, samma problem som shadow då... klicka på camera och välj texture view tror jag
Till överst på sidan Gå ner
Shadow

Shadow


Antal inlägg : 314
Registreringsdatum : 08-03-07

TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitimetis jun 24, 2008 2:52 am

i Fönstret där du har din 3D view klicka där det står camera uppe i ett hörn i det fönstret sen 3D Textures så ska det funkar om det inge gör det så Starta om hammer Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





TF2 banor!!!!! Empty
InläggRubrik: Sv: TF2 banor!!!!!   TF2 banor!!!!! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
TF2 banor!!!!!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Jeet Kune Do :: Forumet :: Slumpmässigt!-
Hoppa till: