Vad måste man installera för att kunna gör egna TF2 banor?
Shadow
Antal inlägg : 314 Registreringsdatum : 08-03-07
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! ons jun 18, 2008 3:17 pm
Det finns en grej inne på tools i steam. som heter Source SDK starta den sen längst ner på den grejen som kommer upp ska du lägga in orange box och sen Team fortress 2 sen klickar du på hammer högst upp sen kan du bara göra efter denna tutorial det är en Basic eller så kan du läsa här http://developer.valvesoftware.com/wiki/Team_Fortress_2_Level_Creation
Daffy
Antal inlägg : 94 Registreringsdatum : 08-03-07
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! tor jun 19, 2008 6:15 am
Tack!
Shadow
Antal inlägg : 314 Registreringsdatum : 08-03-07
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! tor jun 19, 2008 6:27 am
np
Sadreas
Antal inlägg : 218 Registreringsdatum : 08-03-30 Ålder : 30
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! tor jun 19, 2008 3:07 pm
Eyyy shadow vem lärde dig? heh lärde och lärde, jaja jag sa lite grejs iallafall
Shadow
Antal inlägg : 314 Registreringsdatum : 08-03-07
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! lör jun 21, 2008 9:48 am
Uh, jag lärde mej genom att läsa på sidan jag länka och lite från youtube
Sadreas
Antal inlägg : 218 Registreringsdatum : 08-03-30 Ålder : 30
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! sön jun 22, 2008 12:46 am
ahh men jag sa ju lite iallfall det med texturez?
Shadow
Antal inlägg : 314 Registreringsdatum : 08-03-07
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! sön jun 22, 2008 7:21 am
jadå
JeCa
Antal inlägg : 128 Registreringsdatum : 08-03-07
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! mån jun 23, 2008 1:50 pm
Hmm, har ett litet problem här tror jag...
Allting funkar bra så långt (har inte testat entities eller props än, bara kört en liten stund) men jag kan inte få textures på blocken i kameran. Helt enkelt ser jag en wireframe i kamerafönstret precis som jag gör i gridfönstren (Och min kamera är uppe till vänster, inte nere till vänster som för honom). Jag har försökt ändra textures, applicera texture till current selection och liknande, men fattar inte vad som behöver göras. Kanske behöver jag bara testa lite mer, men skulle ändå vara sjysst om någon snabbt kunde säga vad jag behöver göra.
EDIT: Hittade det efter 2 min, behövde ändra från wireframe till textured Polygons under Views-menyn. Tack för tutorialen, kul att ha ett till program att leka runt i.
Sadreas
Antal inlägg : 218 Registreringsdatum : 08-03-30 Ålder : 30
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! mån jun 23, 2008 3:02 pm
Hmm, samma problem som shadow då... klicka på camera och välj texture view tror jag
Shadow
Antal inlägg : 314 Registreringsdatum : 08-03-07
Rubrik: Sv: TF2 banor!!!!! tis jun 24, 2008 2:52 am
i Fönstret där du har din 3D view klicka där det står camera uppe i ett hörn i det fönstret sen 3D Textures så ska det funkar om det inge gör det så Starta om hammer