Jeet Kune Do
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Jeet Kune Do

Jab your way to victory!
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Alternative Fortress 2

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 06, 2008 3:51 am

Jag och Niklas ( Flax ) har typ tråkigt i skolan så kom vi på idén om hur ett Alternativt Team Fortress 2 skulle se ut ( samma grafik då fast andra klasser vapen )
Och det var det här vi kom fram till xD

The Medic - The Nurse
Den mest simplaste idén eftersom vi kom på den typ sist ska vara en tjej version av medicen.
En storbystad tjej version ( fortfarande svart hår ) med brillor, fick idén av den där spreyen när det är typ en tjej som är utklädd till medic så står det "Hello Nurse!" ska försöka hitta den om jag kan. Surprised
Vapen:
Samma fast kanske en gigantisk spruta istället för Bensåg.

The Heavy - The Shoop Da Whoop
utSåhär ser en Shoop Da Whoop ut.
Kroppen ska vara detsamma fast en stor svart klump som överkropp, benen och armarna ska vara lite Rayman stil. Surprised
Vapen:
Lasrarna ska vara i färg med laget
MiniGun - MAH LAZOR ( En skitstår laserstråle skjuts ut ur månen och skadar på samma sätt som minigunen )
Shotgun - ( samma sak som den stora strålen bara med shotgun skott )
Fists - OMNOMNOM ( basicly att man äter med den där skitstora munnen med "OMNOMNOM" som ljud )
( man ser skillnaden på röda eller blå läppar och röd eller blå laser )

The Pyro - The Psycho
Flintskallig. Olika pupill storlekar. En galler munkavel ( så rösten passar Very Happy ). En tvångströja, och vita mental sjukhus brallor. Barfota. ( hur man ser skillnaden är antingen blå ögon och en blå tvångströja eller samma sak fast röd )
Vapen:
Eldkastare - Rapet/Skriket ( Använder sin mun till att skrika en ljudvåg [väldigt synlig då] eller ett rap, [som elden fast ett grönt rökmoln]
Bakburner - Mja man får väll sätta fast en såndär som hundar har runt nosen så det inte kan bitas fast i metal i respektive blå/röd.
Shotgun - Att han håller i en avriven arm med en shotgun från en polis.
Flaregun - Inte kommit på något än
Yxa - Toalettring ( behövs ingen förklaring )
Axetingusher - Samma som toalettringen fast blodigare med tagtråd Very Happy

The Engineer - The Hippie
Istället för en hjälm en brun mössa. Glasögonen kvar. Mer skägg. En hippie tröja med slumpmässiga mixade färger. Baggiga byxor (Röda eller blåa ). Trasiga skor.
Vapen:
Shotgun -Ser ut som en rökpipa ( lila ) som skuter blommer i shotgun form
Pistol - Joint Holder, En liten pippistol som skjuter iväg delar av en "joint", laddar om med att sägga en ny i hållaren.
Skiftnyckel - Ett stort hippie märke i metall.
Byggar väljaren - Samma fast med hippie tema + skrotigare/äldre.
Byggar lådan - Stash lådan, likadan som vanliga fast skrotigare mörkare och en stor blomma på framsidan.
Förstöraren - Samma fast med hippie tema + skrotigare/äldre.
Teleporter Ingång - The Tree ( Ett litet träd som man ställer sig på, trädet böjs bakåt av ett rep och sedan ser det ut som man blir iväg kastad )
Teleporter Utgång - Buske ( när någon kommer ut ur den rasslar det till och så kommar man ut ur den xD )

The Spy - The Ninja
Ser ut som en ninja ska göra xD Kanske skulle passa med rösten från den där "Ask A Ninja"-Snubben från YouTube. Man ser skillnaden på klädernas färger
Vapen:
Revolver - Kaststjärnor
Kniv - Kunai
Sapper - Elsvärd ( Ett svärd med lite stötar i sig, hälften så lång som samurai svärdet, trycks ner i en byggnad så den förstörs )
Disguiser - Scroll ( En typisk japansk scroll som man vecklar upp och väljer klasser Very Happy )

The Sniper - The Cyborg
Ser ut som en framtids snubbe med metal dräkt och en rymd hjälm. Har också en såndär typisk framtidsgrej framför ena ögat som brukar finnas med i filmer xD. Man ser skillnaden som på gubbarna som i Tron.
Sniper - Skitstort framtids aktigt gevär. ( Siktet bör vara typ alltså, tänk lite själv hur ett framtids sikte skulle se ut, med siffror och sånt i kanterna xD )
Sniper SMG - En liten peppra som veklas ut ur högra armen
Machate - Halvlångt Lasersvärd

The Soldier - The Doctor/Surgeant
Vit rock med en såndär rund metall grej i pannan. Glasögon. En skyddsmössa som kirurger brukar ha ( Röd eller blå ). En t-shirt och byxor ( röda eller blåa ) med svarta skor.
Rocket Launcher - Baby Launcher ( Fungerar likadant som rocket launcher bara att man har en skrikande moder på axeln som skjuter iväg bäbisar ur sin livmoder xD )
The Shotgun - Ser ut som en annan variation av medicens Nailgun , skjuter sprutor fast som en shotgun.
Spade - Vet inte riktigt men en skalpell kanske skulle fungera

The Scout - The Geek
Ska föreställa en nörd som har "haxat" och kan springa extra snabbt och kan dubbelhoppa. xD
En överviktig nörd med finnar och ihoptejpade glasögon, orange färgat hår. Nördig rutig skjorta ( röd eller blå ).
Beacha hängsel brallor som sitter för långt uppe xD
Vapen:
Scattergun - En chipspåse som han smäller igen så chips kommer ur.
Pistol - Kanske en leksakspistol?
Melee - Tangentbord ( osäkert här med xD )

The Demoman - The Viking
En svensk version av demomanen ( vit också Razz ) vet inte riktigt hur han skulle se ut men han skulle kunna ha en såndär viking hjälm med horn. xD
Vapen:
Granade Launcher - ???
Stickie Launcher - ???
Flaska - Mjödhorn ( Skulle passa med taunten när han dricker ur det och säger "Botten UPP!"

Jo det var väl alla tror jag xD


Senast ändrad av Defur den lör jul 05, 2008 3:08 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 06, 2008 5:24 am

Kul idé, jag och en kompis här i kiruna har oxo hittat på lite likande grejer men vi har inte kommit så här långt.
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 06, 2008 7:41 am

Sadreas skrev:
Kul idé, jag och en kompis här i kiruna har oxo hittat på lite likande grejer men vi har inte kommit så här långt.
Haha kul att höra Razz
Har du några förslag till våra ideér?
Surprised
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 06, 2008 10:38 am

Asså demoman/viking kan ju ha istället för Pipebomblaucher kan den ju ha en Armborst som skjuter en brinnande dvärg eller nåt. Och Pyro/Psycho, hur ska "rapet/skriket" få en fast effekt som eld (asså att man brinner)
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 06, 2008 11:45 am

Sadreas skrev:
Asså demoman/viking kan ju ha istället för Pipebomblaucher kan den ju ha en Armborst som skjuter en brinnande dvärg eller nåt. Och Pyro/Psycho, hur ska "rapet/skriket" få en fast effekt som eld (asså att man brinner)
Jo det där med Demoman skulle ju kunna vara bra, men vad skulle stickiebombs vara då? Surprised

Om det ska vara ett rap då är det väll att man ser som elden fast grönt och när man ser gubben blir han väll typ grön, som han vore infekterad.
Skriket vet jag inte riktigt Surprised
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 06, 2008 12:49 pm

Hmm, skriket kan ju vara att han håller sig för öronen eller nåt.
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 06, 2008 3:11 pm

Sadreas skrev:
Hmm, skriket kan ju vara att han håller sig för öronen eller nåt.
Mja hur menar du riktigt?
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 06, 2008 11:55 pm

Asså istället för att han man grön eller börjar brinna kan han man hålla för öronen när Psycho använder skriket.
Till överst på sidan Gå ner
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimetis apr 08, 2008 12:09 pm

Asså på geek så kan ju istället för scattergun det bara en chips påse han slår på så sprutar det chips som ett hagelgevär. Eller Nåt bounce
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimetis apr 08, 2008 1:14 pm

Sadreas skrev:
Asså på geek så kan ju istället för scattergun det bara en chips påse han slår på så sprutar det chips som ett hagelgevär. Eller Nåt bounce
Haha xD
Skulle ju passa med det där (då) överdrivna scattergun ljudet. xD

Dock vet jag inte det där med skriket Surprised
Nog bäst att det är ett rap istället.
=]
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 13, 2008 1:08 am

Liten uppdatering här då.
Jag fick rita fritt på bild lektionen så jag tog chansen att rita några BETA bilder av snubbarna i AF.

Meet the Geek!
Jag blev inte så nöjd med den här, vet inte riktigt varför.

Meet the Psycho!
Vart ganska nöjd med den här, blev nästan som jag tänkte mig att han skulle vara :O

Meet the Shoop Da Whoop!
100% nöjd med denna.

Meet the Surgeant!
Mjo ansiktet blev inte alls bra, jag tror det beror på att jag nästan aldrig ser Soldatens ansikte ( Det var det jag siktade på D: )
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Lavandor

Lavandor


Antal inlägg : 60
Registreringsdatum : 08-03-07

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimesön apr 13, 2008 6:32 am

Jag liker ideen Very Happy men instead for rapet varfor inta en deo med lighter på psychoen Razz
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimemån apr 14, 2008 11:17 am

Lavandor skrev:
Jag liker ideen Very Happy men instead for rapet varfor inta en deo med lighter på psychoen Razz
En deoderant med ljus? xD
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimemån apr 14, 2008 11:08 pm

Jag tror han menar med en tändare.
Till överst på sidan Gå ner
Lavandor

Lavandor


Antal inlägg : 60
Registreringsdatum : 08-03-07

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimetis apr 15, 2008 8:01 am

Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimetis apr 15, 2008 8:28 am

Lavandor skrev:
ja en sånn en http://www.popicontees.com/prodimages/MJ-T20-large.jpg
Mja jag vet inte Surprised
Kan vi typ inte fokusera oss på de vapnen som saknas? D:
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimetis apr 15, 2008 8:31 am

I supouse. Asså på geeken kan istället för pistol vara att han kastar disketter eller nåt bounce
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimefre jul 04, 2008 4:42 am

Alternative Fortress 2 2rbzfvk
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Shadow

Shadow


Antal inlägg : 314
Registreringsdatum : 08-03-07

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimefre jul 04, 2008 8:11 am

nice Very Happy:D:D:D
Till överst på sidan Gå ner
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimefre jul 04, 2008 5:12 pm

Asså du typ pwnar ju på att rita defur ^^
Till överst på sidan Gå ner
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimefre jul 04, 2008 5:16 pm

Ninjan kan ju ha en sån där typisk japansk kastkniv istället för samuraj svärd, backstab skulle nog kunna bli snyggare då
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimelör jul 05, 2008 2:58 am

Sadreas skrev:
Ninjan kan ju ha en sån där typisk japansk kastkniv istället för samuraj svärd, backstab skulle nog kunna bli snyggare då
En Kunai?

Det skulle nog vara en bra ide.

Jag skulle vilja ladda upp de andra klasserna som jag har ritat, meen jag har ingen anning om var de är. xD
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimelör jul 05, 2008 3:08 am

Uppdaterade första posten lite.
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sadreas




Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 08-03-30
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimetis jul 08, 2008 2:42 pm

Det skulle se rätt sweet ut om istället för lazorswordet har cyborgen typ ett wristblade som fälls ut ur armen
Till överst på sidan Gå ner
Defur
Admin
Defur


Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 08-03-07
Ålder : 30

Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitimeons jul 09, 2008 7:46 am

Sadreas skrev:
Det skulle se rätt sweet ut om istället för lazorswordet har cyborgen typ ett wristblade som fälls ut ur armen
Som Assasins Creed?

Det finns ju redan ett sådant skin iförsig men ändå.

Lol en annan idé för cyborgen skulle ju kunna vara att göra FPS Doug xD

Så sätter man in "BOOM HEADSHOT" varje gång man får en headshot. xD
Till överst på sidan Gå ner
https://jeetkunedo.swedishforum.se
Sponsored content





Alternative Fortress 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Alternative Fortress 2   Alternative Fortress 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Alternative Fortress 2
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Team Fortress 2: New Weapons Now, Classes Later?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Jeet Kune Do :: Forumet :: Slumpmässigt!-
Hoppa till: